آزادراه شیراز - اصفهان به عنوان یکی از مهمترین پروژههای زیرساختی در کشور، نقش حیاتی در تسهیل تجارت و جابهجایی کالا ایفا میکند. این آزادراه که به عنوان یک کریدور ترانزیتی کلیدی شناخته میشود، ارتباط بین دو کلانشهر مهم ایران را تسهیل کرده و به توسعه اقتصادی استانهای فارس و اصفهان کمک شایانی مینماید.
استان فارس با موقعیت جغرافیایی ویژه و ارتباطات گسترده خود، به عنوان یک کانون ترانزیتی در کشور شناخته میشود. در سالهای اخیر، پروژههای راهسازی و بزرگراهی در این استان شتاب زیادی به خود گرفته است. این توسعه نهتنها به تسهیل حملونقل و تجارت کمک میکند، بلکه میتواند به رونق اقتصادی و گردشگری استان نیز منجر شود.
وضعیت اقتصادی و عمرانی استان فارس در سال ۱۴۰۴ به نقطه عطفی رسیده است. با رشد بیسابقه اعتبارات عمرانی و تخصیص ۱۵۹ هزار میلیارد ریال، امیدها برای توسعه زیرساختها و بهبود شرایط زندگی در این استان افزایش یافته است. در کنار این دستاوردها، چالشهایی نظیر بحران کمآبی و آلودگیهای صنعتی نیز همچنان وجود دارند که نیازمند برنامهریزی و مدیریت دقیقتری هستند.
پس از سالها تلاش و پیگیری، قطعه هفت آزادراه شیراز-اصفهان که به عنوان یکی از مهمترین پروژههای عمرانی کشور شناخته میشود، در آستانه بهرهبرداری قرار دارد. این پروژه که بخشی از کریدور شمال-جنوب به شمار میرود، با تأمین اعتبار ۹ هزار میلیارد ریالی، شتابی دوباره به خود گرفته و امیدها برای تکمیل آن بیشتر از گذشته شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس از تامین ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهیهای استان به پیمانکار آزادراه شیراز-اصفهان خبر داد.
استاندار فارس، در جلسه ستاد هماهنگی تسهیلات خدمات سفر، بر ضرورت ارتقای امنیت در آزادراه شیراز ـ اصفهان تأکید کرد و به اهمیت گردشگری در رونق اقتصادی و اجتماعی استان اشاره کرد.
آزاد راه شیراز - اصفهان یکی از مهمترین پروژههای راهسازی کشور بود که در اتصال جنوب به شمال کشور نقش پررنگی دارد اما افتتاح نصفه ونیمه آن بدون تکمیل همه قطعات مسیر آن را بیشتر در حد یک جاده معمولی بین استانی تبدیل کرده است.