پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی قطعه سوم محور پاتاوه به دهدشت
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: قطعه سوم محور پاتاوه به دهدشت ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: قطعه سوم محور پاتاوه به دهدشت ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی سلام دنا؛ صبح امروز نماینده مردم کهگیلویه در مجلس، فرماندار کهگیلویه و مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از میزان پیشرفت پروژه جاده پاتاوه به دهدشت بازدید کردند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد گفت: محور پاتاوه – دهدشت شامل قطعات ۱،۲،۳و ۷ ب به عنوان بخشی از محور راه اصلی شهرضا- بهبهان است که از ۳۵ کیلومتری جاده یاسوج – اصفهان شروع و به طول ۱۴۰ کیلومتر تا دهدشت ادامه دارد.
حسین فدایی بیان کرد: در حال حاضر عبور وسایل نقلیه از طریق یاسوج – بابامیدان – گچساران و دهدشت به طول ۲۷۰ کیلومتر انجام میشود که با ساخت این محور ضمن کاهش ۱۲۰ کیلومتری مسافت در زمان، در مصرف سوخت و استهلاک نیز صرفهجویی میشود.
وی افزود: قطعه سوم این محور که از منطقه لوداب واقع در انتهای قطعه دوم محور شروع و به منطقه دهدشت در جنوب غربی و مقسطالراس مرز استانهای کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان منتهی میشود در مسیر خود در مجاورت سمت شمال رودخانه لوداب از نزدیک روستاهای بین مسیر گذشته و پس از قطع این رودخانه در ارتفاعات و تپه ماهورهای جنوبی و منطقه سخت کوهستانی با عبور از تونلهای پیش بینی شده و تقاطع با راههای دیگر نظیر ورودی دهدشت، قلعهرئیسی و قلعه دختر پس از طی ۶۳ کیلومتر در حوالی روستاهای آب کره تل به انتهای قطعه میرسد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه طول بزرگترین پل قطعه سوم این پروژه ۲۶۰ متر است،افزود: طول بزرگترین تونل ۱۲۶۵ متر است.
فدایی تعداد تونل های قطعه سوم را ۷ دستگاه به طول ۵۳۳۴ متر برشمرد و عنوان کرد: ۱۲ پل غیر تیپ به طول ۱۲۴۵ متر در این قطعه در حال اجرا است.
وی بابیان اینکه بهرهبرداری از این پروژه دغدغه اصلی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: قطعه محور دهدشت – پاتاوه یکی از قطعات کریدور جنوب به شمال است.
فدایی هدف از این بازدید را تهیه گزارش برای وزیر عنوان کرد و افزود: در پی این گزارش وزیر راه و شهرسازی در جلسهای با فرمانده قرارگاه خاتم که در تهران برگزار میشود مشکلات این پروژه را بررسی میکنند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد حجم بالای عملیات پروژه و هزینه سنگین و ناچیز بودن اعتبارات در سالهای گذشته از جمله دلایل کندی روند پیشرفت پروژه جاده پاتاوه – دهدشت برشمرد.
وی گفت: امیدواریم با اعتبار مناسب نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال که در قانون پیوست بودجه سال ۹۴ پیش بینی شده حداقل تعدای از قطعات این پروژه در سال آینده به بهرهبرداری برسد.
فدایی بابیان اینکه سیاست ما این است که حداقل طول قطعات کمتر شود تا بهرهبردای از قطعات زودتر انجام شود، عنوان کرد: طول قطعه که توسط قرار گاه خاتم در دست اجرا است ۶۳ کیلومتر و ۲۸کیلومتر توسط شرکت پارس در دست اجرا است.
منبع: خبرگزاری تسنیم
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید