پرداخت حقوق نیروهای قراردادی؛ دلیل اصلی کندی طرح های راهسازی لنده!
معاون توسعه و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد هزینه ساخت هرکیلومتر راه روستایی در استان کهگیلویه وبویراحمد را با توجه به سخت گذربودن و پراکندگی روستاها را افزون بر 10 میلیارد ریال اعلام کرد.
معاون توسعه و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از دلایل اصلی در کند شدن روند اجرای طرح های راهسازی در شهرستان لنده، پرداخت حقوق نیروهای قراردادی از محل اعتبارات پروژه هاست.
به گزارش سلام دنا؛ محمد راستا افزود: هم اکنون 12 نیروی قراردادی در شهرستان لنده مشغول فعالیت هستند که پرداخت حقوق آنها از محل اعتبارات طرح های عمرانی انجام می شود.
وی در ادامه؛ طول راه های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان لنده را 2هزار و 700 کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد:52کیلومتر از این تعداد راه فرعی و حدود 220 کیلومتر نیز راه روستایی است. راستا؛ از اجرای 9پروژه مربوط به حوزه راهسازی و آسفالت راه روستایی در شهرستان لنده خبر داد و گفت: راه روستایی موگرمون به گردو با اعتباری افزون بر سه میلیارد و 600 میلیون ریال و احداث پل تراب برای اتصال جاده فرعی لنده به محور اصلی پاتاوه – دهدشت از مهمترین این پروژه هاست. وی اعتبار مصوب برای احداث پل تراب را افزون بر 31 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این پل دارای 92 متر طول و سه دهنه است.
10میلیارد ریال؛ هزینه احداث یک کیلومتر راه روستایی
معاون توسعه و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد هزینه ساخت هرکیلومتر راه روستایی در استان کهگیلویه وبویراحمد را با توجه به سخت گذربودن و پراکندگی روستاها را افزون بر 10 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 10 هزار تن قیر برای آسفالت راه های روستایی و فرعی در استان موجود است و مشکلی برای تامین قیر وجود ندارد، افزود: یکی از معضلات اساسی در کند شدن پروژه های حوزه راهسازی مطالبات پیمانکاران از سنوات گذشته است.
شهرستان گرمسیری لنده با 22 هزار نفر جمیت و 80 روستای دارای سکنه در حدود 200کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
منبع: ایرنا
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید