سیل انصراف خریداران؛ دردسری جدید برای خودروسازان
مرداد ماه انصراف دادیم اما پول ما را پس نمی دهند و امروز و فردا می کنند.کسی از حساب و کتاب خودروسازان سردر نمیآورد چه از نحوه تعیین قیمت تمام شده محصول، چه از نحوه پول گرفتن.
در حالی که خودروسازان به بهانه افزایش کیفیت، مجوز افزایش قیمت را گرفتند اما همچنان خبری از بالا بردن کیفیت نیست و خریداران هم انصراف دادند، ولی تازه دردسرهایشان شروع شده چرا که خودروسازان مبلغ پرداختی خریداران را پس نمی دهند و شورای رقابت هم کاری انجام نمی دهد.
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی سلام دنا؛ برنامه پیک بامدادی رادیو ایران در مورد اعتراض خودروسازان به بررسی پرداخت.
قیمت خودروها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افت کرده و قیمت اغلب محصولات به زیر نرخ کارخانه رسیده، تندر نود اتومات با افت ۳۰۰ هزار تومانی پرچم دار کاهش قیمت در بین خودروهای داخلی است.
دردسر جدید خودروسازان سیل انصرافی هاست، مصرف کنندگانی که از چند ماه پیش ثبت نام کردند و حالا با افت مدام قیمت از خرید خودرو منصرف شدند.
با این که خودروسازان به خرید و فروش چراغ سبز نشان دادند، پرواضح است که کاهش قیمت ها در بازار زیر قیمت کارخانه است و با این حال خریداری وجود ندارد و کسی دیگر هم سراغ خرید حواله نمی رود.پس ثبت نام کنندگان هم چاره ای ندارند جز رضایت به سود انصراف و یا گرفتن ودیعه شان، اما گویا این انصراف تازه اول دردسر است.
یکی از انصراف دهندگان به خبرنگار رادیو گفت: مرداد ماه انصراف دادیم اما پول ما را پس نمی دهند و امروز و فردا می کنند.کسی از حساب و کتاب خودروسازان سردر نمیآورد چه از نحوه تعیین قیمت تمام شده محصول، چه از نحوه پول گرفتن.
تا قبل از این، پیش ثبت نام خودرو یکی از روش های مطمئن خودروسازان برای تأمین منابع مالی بود، یعنی کافی بود یک فراخوان داده شود تا هر تعداد خودرویی که می خواهند آن هم با زمان تحویل ۳ تا ۹ ماه پیش فروش کنند، قراردادهای ناعادلانه ای بود که خودروسازان با مشتری ها می بندند.
شیوا، رئیس شورای رقابت در این ارتباط گفت: شکایت های زیادی در رابطه با قراردادها وجود دارد که منافع مصرف کننده را در نظر نگرفته اند.زمانی که خودروسازان به بهانه افزایش کیفیت، مجوز افزایش قیمت گرفتند قرار شد، قراردادها را هم اصلاح کنند.
شورای رقابت استارت پیش فروش قیمت خودروها را زد، نمونه های نهایی هم تدوین شد اما این بار اصلاح این قراردادها هم مثل داستان افزایش کیفیت در بین راه یاتاقان زد.
حالا خودروسازان هر طور که بخواهند با انصرافی ها برخورد می کنند.علی لو رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بررسی این موضوع در بهارستان خبر داد. وی گفت: خودروسازان ملزم اند به قراردادها عمل کنند و مردم حق دارند شاکی باشند.
شورای رقابت این روزها در کما به سر می برد، حکم اعضای شورا تمام شده و خبری از انتصاب جدید هم نیست.جلسه ای تشکیل نمی شود پس نظارتی بر بد عهدی آن ها هم نیست، هر چند لحن خودروسازان این روزها عوض شده و زبان به عذرخواهی بابت کیفیت پایین محصولات خود گشوده اند.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید