ساماندهی فرهنگیان اعزامی به خارج از کشور
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از ساماندهی فرهنگیان اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور خبرداد. به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی سلام دنا؛ خلیل الله بابالو با بیان اینکه سال تحصیلی جاری با تلاش سرپرستی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از […]
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از ساماندهی فرهنگیان اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی سلام دنا؛ خلیل الله بابالو با بیان اینکه سال تحصیلی جاری با تلاش سرپرستی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با موفقیت به پایان رسید اظهارداشت: پرداخت به موقع حقوق و مزایای نیروهای اعزامی به خارج از مهمترین وظایف سرپرستی های مدارس در خارج است.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای اعزامی به مدارس طبق نیازسنجی های دریافتی از مدارس ایرانی خارج از کشور انتخاب شدند تا از ورود نیروهای مازاد به این مدارس جلوگیری شود.
بابالو اظهار کرد: تحت پوشش قراردادن دانش آموزانی که نیاز به تعلیم و تربیت در مدارس ایرانی و آموزش زبان مادری دارند از سیاست های این مرکز است.
وی گفت: برای آموزش این دسته افراد باید مدارسی در شان جمهوری اسلامی ایران و متناسب با روحیه و فضای زندگی این دانش آموزان راه اندازی کرد.
رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور همچنین از ساخت خانه های سازمانی در سرپرستی های شبه قاره و کشور ترکیه پس از طی مراحل قانونی خبرداد.
وی با اشاره به این که ایجاد و تاسیس مدارس بین الدولی در کشورها اولین اولویت این مرکز است ، یادآور شد: ایجاد مدرسه بین الملل با برند ایرانی از اولویت های دیگر این مرکز است که اقداماتی در این خصوص انجام شده و امید است با پیگیری های مداوم به سرانجام برسد.
در حال حاضر در ۱۳۲ مدرسه ایرانی خارج از کشور ۱۶۵۰ معلم اعزامی، تبعی و بومی در حال تدریس هستند.
این مدارس در ۱۰۳ شهر ۸۰ کشور جهان به دو شیوه پاره وقت و تمام وقت به دانش آموزان ایرانی آموزش می دهند.
در مدارس تمام وقت برنامه های آموزشگاه های داخل کشور مانند برنامه ریزی، زمان بندی، میزان ساعات و محتوای تحصیلی اجرا می شود.
فرزندان ایرانیانی که در مدارس خارجی تحصیل می کنند معمولا برای گذراندن دروس ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و دینی و قرآن در پایه های مختلف دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه از شیوه پاره وقت استفاده می کنند.
دانش آموزان یاد شده معمولا در روزهای تعطیل در مدارس ایرانی حاضر می شوند و از آموزش های این شیوه بهره می گیرند که آنان علاوه بر اخذ مدارک خارجی، مدرک آموزش و پرورش کشور را هم دریافت می کنند.
معلمان اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور از طریق آزمون و گزینش انتخاب می شوند.
انتهای پیام//ایرنا
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید