تمهیدات فنی برای خط دوم مترو شیراز در جوار حافظیه انجام شده است
معاون هماهنگی اموز زائرین و گردشگری استانداری فارس در مورد پروژه خط دوم متروی شیراز که از نزدیکی حافظه میگذرد، اعلام کرد: تمهیدات فنی و مهندسی منحصر به فردی با ۵ برابر هزینه عادی احداث تونلها انجام شده است که طبق گفته کارشناسان عملا هیچ نگرانی و تهدیدی این ابنیه تاریخی را تهدید نخواهد کرد.
به گزارش سلام دنا: محمد فرخزاده در حاشیه بازدید از خط دو متروی شیراز که در نزدیکی آرامگاه حافظیه عبور میکند، با بیان اینکه شیراز در مسیر توسعه است، گفت: توجه اولیه به پیوستهای گردشگری، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی، فنی و مهندسی میتواند به لحاظ فنی و مهندسی کمترین آسیب را در مسیر توسعه ایجاد کند.
جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان افزود: شیراز یک شهر گردشگری با عناوینی همانند سومین حرم اهل بیت(ع)، باغ شهر یا باغ موزه، شهر هزار مزار، فخر ادب پارسی و… لقب گرفته است که این عناوین مسئولیتآور وظیفه همه ما را برای صیانت از داشتههای این شهر سنگینتر میکند.
وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصههای اساسی توسعه گردشگری، توجه به موضوع حمل و نقل است، افزود: با توجه به بزرگی شهرها و فشردگی جمعیت در معابر مرکزی و محدودیتهای متعدد، لازم است از تکنولوژیهای متفاوت برای تسهیل در مدلهای حمل و نقلی که یکی از مؤثرترین آنها مترو است، استفاده کرد.
فرخزاده تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی شیراز طولی است و به ناچار باید از فضای زیر زمین و رینگهای اطراف در قالب پخش کننده و جمع کننده استفاده کنیم؛ همچنین تونلها هم در شیراز به دلیل اقلیم خاص این شهر میتواند در کاهش ترافیک و روانسازی مسیرها و معابر راهگشا باشد.
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با تأکید بر این نکته که کارهای کارشناسی و آزمایشگاهی بسیار خوبی برای مسیر حافظیه انجام شده است، گفت: در مورد پروژه خط دوم متروی شیراز که از نزدیکی حافظه میگذرد تمهیدات فنی و مهندسی منحصر به فردی با ۵ برابر هزینه عادی احداث تونلها انجام شده است که با توجه به جدول ضرایب سختگیرانه استاندارد بینالمللی(ضریب ۱/۸) و انتقال تونل به عمق ۲۶ متری با فاصله ۱۲۰ متر از مقبره در نظر گرفته شده است که مطابق گفته کارشناسان عملا هیچ نگرانی و تهدیدی این ابنیه تاریخی را تهدید نخواهد کرد.
انتهای پیام / ر
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید