وعده مجدد برای تسهیل دسترسی شهروندان صدرا به شیراز /پنج مسیر دسترسی برای خروج صدرا از بن بست
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر صدرا گفت: پروژه جاده قره پیری یکی از مهترین پروژه های شهر صدرا در حوزه حمل و نقل و ترافیک است که دسترسی شهروندان این شهر را به سمت کلانشهر شیراز تسهیل می کند. به گزارش سلام دنا؛ مهدی پوربهی امروز، در حاشیه بازدید خبرنگاران شیراز از تعدادی از […]
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهر صدرا گفت: پروژه جاده قره پیری یکی از مهترین پروژه های شهر صدرا در حوزه حمل و نقل و ترافیک است که دسترسی شهروندان این شهر را به سمت کلانشهر شیراز تسهیل می کند.
به گزارش سلام دنا؛ مهدی پوربهی امروز، در حاشیه بازدید خبرنگاران شیراز از تعدادی از پروژههای در دست احداث شرکت عمران صدرا گفت: شرکت عمران صدرا زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است و در محدودهای ۵ هکتاری فعالیت میکند.
وی جمعیت فعلی شهر صدرا را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این شرکت در دو بخش اساسی زیربنایی و روبنایی فعالیت میکند. تاسیسات زیربنایی مثل آب، برق و فاضلاب زیرساختهای روبنایی هستند و حوزه حمل و نقل و ایجاد فضاهای آموزشی و فرهنگی نیز اقدامات روبنایی هستند.
مدیرعامل شرکت عمران صدرا اظهار کرد: این شرکت ۵ مسیر دسترسی به شهر صدرا را دنبال میکند که با احداث این مسیرها میتوان گفت صدرا از بن بست خارج شده و به شهرهای کشور متصل میشود.
پوربهی در ادامه به پروژههای در دست احداث شرکت عمران صدرا اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژهها، جاده قره پیری است که صدرا را به شهرک آرین متصل میکند و به نام امام خامنهای نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه جاده قره پیری بزرگراه شهید سلیمانی و انتهای بلوار حافظ را به شهرک آرین متصل میکند، افزود: عملیات اجرایی خاکبرداریهای این جاده انجام شده است. در احداث این مسیر یک معارض تأسیساتی برق داشتیم که در نهایت خودمان ستون برق را جابهجا کردیم.
مدیرعامل شرکت عمران صدرا با تصریح اینکه حجم عملیات این مسیر ۱۰ کیلومتر است که عرض آن ۴۴ متر است و معادل ۵۰ کیلومتر راه اصلی است، گفت: در این مسیر ۲۱ ابنیه فنی وجود دارد که کار خوب مهندسی فنی در این مسیر انجام میشود.
پوربهی با ذکر این نکته در احداث این مسیر، پیوستهای محیط زیستی این پروژه بسیار قابل ملاحظه است که در این مسیر به قناتها هم توجه شده است، افزود: حدود ۶۰۰ متر طول مسیر جاده قره پیری کار کم انجام شده است که علت آن به دلیل وجود رشته قنات در این مسیر بوده است.
وی با بیان اینکه ۱۰۵ حلقه رشته چاه در اینجا داریم که آب را به باغات جوادیه و آرین میرساند، گفت: در این قسمت به هیچ عنوان از ماشین آلات مهندسی نمیتوانیم استفاده کنیم و بلکه از نفرات استفاده میشود.
پوربهی با تصریح اینکه ۴ و نیم کیلومتر قناتها را لایروبی و مرمت میکنیم تا پیوست زیست محیطی جاده هم رعایت شود، افزود: مقاومسازی قناتها باید انجام شود تا بتوانیم عملیات عمرانی جاده را انجام دهیم وگرنه قنات ریزش میکند.
وی با تأکید بر اینکه کار در این جاده بی هیچ عنوان تعطیل نیست، گفت: در بحث معارضین این جاده، دو فاز به شهرداری شیراز پیشنهاد دادیم. فاز اول برای اینکه هزینههای شهرداری زیاد نشود، تملک یک قطعه زمین یک هکتاری است که اقدامات آن در حال انجام است.
انتهای پیام/ م
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید