قفل جاده ملی پاتاوه – دهدشت باز می شود؟!/ پول باشد تا پایان ۱۳۹۷ به بهرهبرداری میرسد
عملیات اجرایی این جاده در سال ۱۳۷۳ آغاز شد و حالا بعد از گذشت ۲۶ سال هم چنان به دلیل کمبود اعتبار، روی خوش افتتاح را ندیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل می گوید، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت نیاز است و اگر تامین شود تا پایان ۱۳۹۷ این پروژه به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش سلام دنا؛ عملیات اجرایی این جاده در سال ۱۳۷۳ آغاز شد و حالا بعد از گذشت ۲۶ سال هم چنان به دلیل کمبود اعتبار، روی خوش افتتاح را ندیده است.
این جاده به طول ۱۳۷ کیلومتر از مهم ترین طرحهای ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن، ضمن کوتاهتر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد و همچنین می تواند شهرستان کهگیلویه را از بن بست کنونی نجات داده و حداقل مهاجرت از این شهرستان کم تر شود.
از این میزان جاده ارتباطی تاکنون بیش از ۵۶ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.حالا با سفر معاون وزیر راه امیدواری نسبت به بهره برداری از این پروژه مهم بیشتر شده است.خادمی می گوید با هماهنگی دفتر مقام رهبری و وزارت راه اعتبار مورد نیاز برای تسریع و تکمیل این طرح ملی اختصاص خواهد یافت.
این جاده دارای چهار فاز است که قطعات یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است، همچنین در جاده ملی پاتاوه – دهدشت ۱۲ دهنه پل به طول سه کیلومتر و پنج دهنه تونل به طول ۹ کیلومتر در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل گفت: برنامه زمانبندی خاصی برای ساخت پلها و تونلهای در مسیر این طرح باید انجام گیرد.خادمی اظهار داشت: با توجه به سخت گذر بودن این منطقه باید در ساخت ابنیه و مقاوم سازی این محور ارتباطی توجه ویژهای شود.
وی ابراز کرد: برای ساخت جاده ملی پاتاوه- دهدشت ۶ هزار تن آرماتور، ۳۵ هزار تن سیمان، ۲۵۰ هزار تن مصالح سنگین و ۴۰۰ تن سیمان نیاز است.
بر پایه این گزارش کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
انتهای پیام/
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید