کد خبر : 89
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸

استرس خود را با پياده‌روي كاهش دهيد

استرس خود را با پياده‌روي كاهش دهيد

کارشناس بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی كهگيلويه و بويراحمد، گفت: انجام 40 دقيقه پياده‌روي تند و سريع، به طور متوسط ميزان استرس را تا 14درصد كاهش مي‌دهد. خدیجه رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا در معاونت بهداشتی، افزود: تاثير مثبت ورزش‌هاي هوازي در سلامت و حالات روحي افراد به اثبات رسيده است و با

کارشناس بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی كهگيلويه و بويراحمد، گفت: انجام 40 دقيقه پياده‌روي تند و سريع، به طور متوسط ميزان استرس را تا 14درصد كاهش مي‌دهد.

خدیجه رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا در معاونت بهداشتی، افزود: تاثير مثبت ورزش‌هاي هوازي در سلامت و حالات روحي افراد به اثبات رسيده است و با انجام ورزش‌هايي مانند دو و ميداني و پياده‌روي، مي‌توان بخشي از تنش‌هاي زندگي را دور ساخت.

وي با بيان اينكه ورزش موجب کاهش استرس، بهبود حالات افسردگي، اضطراب، آشفتگي فكري و خستگي شديد مي‌شود، اظهار كرد: بررسي‌هاي پژوهشگران نشان مي‌دهد ورزشكاران از استرس و افسردگي كمتري نسبت به ديگران برخوردار هستند.

رحمانی استرس را نوعي تجربه هیجانی منفی دانست كه با تغییرات روان شناختی، شناختی و رفتاری همراه است و گفت: ازدحام در محيط زندگي، ايجاد مشكل در روابط بین‌فردی، قرار ملاقات برای که مصاحبه علمی و اتفاقات غیرمنتظره، از جمله حوادث استرس‌زا هستند كه در صورت عدم كنترل مي‌توانند منجر به بروز مشكل شوند.

اين كارشناس بهداشت روان با اشاره به آثار منفي استرس، بيان كرد: احساس بی‌اعتمادی، طرد، خشم و افسردگی، مهم‌ترين عوارض استرس هستند  که به نوبه خود مشکلاتی مانند سردرد، ناراحتی معده، جوش و خارش پوست، بی‌خوابی، زخم معده، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را به دنبال دارند.

مثبت فكر كنيم، كمتر نگران باشيم

رحمانی در خصوص راهکار مقابله با استرس، تصريح كرد: بسياري از استرس‌هايي كه تجربه مي‌كنيم، حاصل احساسات منفي اطرافمان هستند و با مثبت فكر كردن مي‌توان تغييرات فيزيولوژيك ناشي از استرس را كه كاهش داد.

وی ادامه داد: عوامل بي‌شماري ممكن است باعث استرس ما شوند كه بايد آن‌ها را شناخته و بكوشيم از زندگي خود حذف كنيم.

کارشناس بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی كهگيلويه و بويراحمد با تاكيد بر تغذیه مناسب در كنترل عوامل استرس‌زاي محيط زندگي، يادآور شد: مواد غذايي سبوس‌دار، ميوه، تركيبات كربوهيدرات، سبزيجات و حبوبات با ثابت نگه داشتن ميزان قندخون، خطر خستگي را كاهش داده و باعث می‌شوند کمتر دچار استرس شویم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

css.php