کد خبر : 59188
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

مدیر شعب بانک مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

افزایش ۹٫۵ درصدی پرداخت تسهیلات در بانک مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد

افزایش ۹٫۵ درصدی پرداخت تسهیلات در بانک مهر ایران استان کهگیلویه و بویراحمد

به گواه آمار بانک مرکزی ، آخرین آمار ارسالی این نهاد رسمی، از ۶۸٫۰۰۰ میلیارد منابع کل استان کهگیلویه و بویراحمد، ۸ درصد توسط همکارانم در استان جذب شده است که رتبه اول در بین استانها ست. در این راستا خبرنگار ما، گفت و گویی با آقای الیاس مجیدی مدیر شعب بانک مهر ایران استان

به گواه آمار بانک مرکزی ، آخرین آمار ارسالی این نهاد رسمی، از ۶۸٫۰۰۰ میلیارد منابع کل استان کهگیلویه و بویراحمد، ۸ درصد توسط همکارانم در استان جذب شده است که رتبه اول در بین استانها ست.

در این راستا خبرنگار ما، گفت و گویی با آقای الیاس مجیدی مدیر شعب بانک مهر ایران استان کهگیلویه وبویراحمد انجام که از نظر شما مخاطبین عزیز می گذرد :

۱– مانده منابع استان در حال حاضر چقدر است و نسبت به پایان سال گذشته چه اندازه تغییر داشته است؟

  • تا تاریخ ۹۹/۰۸/۳۰منابع استان ۶٫۵۴۵ میلیارد ریال میباشد که با افزایش ۱٫۱۲۹ میلیارد ریالی نسبت به پایان سال گذشته توانسته ایم ۲۳ درصد از ۳۹ درصد هدف ابلاغی را محقق کنیم که ان­شا­الله با همت همکارانم در استان و با توجه به شرایط کنونی کشور این هدف تا پایان سال نیز محقق شود.

به گواه آمار بانک مرکزی در مرداد ماه، آخرین آمار ارسالی این نهاد رسمی، از ۶۸٫۰۰۰ میلیارد منابع کل استان، ۸ درصد توسط همکارانم در استان جذب شده است که رتبه اول در بین استانها ست.

۲- مهم‌ترین چالش‌های استان برای جذب منابع در سال جاری چه بوده است؟

  • شرایط بانک ما نسبت به سایر شرایط کشور مستثنی نیست و باید گفت که رشد ابتدای سال بورس و ویروس کرونا مهمترین موانع امسال ما بوده اند. اما این موانع موجب این نشد تا به فکر منابع ناپایدار باشیم و تا کنون که در خدمت شما هستم روند حرکتی منابع استان نسبت به هدف همچون سالهای گذشته،  یک روند ثابت صعودی بوده است.

۳- مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای جذب منابع پایدار قرض‌الحسنه چه بوده است؟ و چه برنامه‌ای برای افزایش جذب منابع دارید؟

  • دستور راهبردی ما در استان، افزایش ضریب نفوذ به همراه جذب با هر منابعی و هر سازمانی در قالب قانون بوده  است بانک  به طوریکه آمار تعداد مشتریان استان نسبت به جمعیت استان ۲۵ درصد میباشد .

البته در سال ۹۷ بعد از مصاحبه مدیرعامل محترم بانک جناب آقای دکتر اکبری، برنامه بلند مدت استان برای تغییر پرتفوی منابع را دستور کار قرار داده ایم که الحمدلله در این مورد توانسته ایم نسبت به پیش بینی حرکت کنیم که این نشان از دیدگاه علمی حاکم در استان میباشد.

۴- نسبت مصارف به منابع استان در حال حاضر چقدر است؟

  • ۱۲۱ درصد

۵- چه اقداماتی برای نگاه داشتن نسبت مصارف به منابع در بازه استاندارد خود صورت گرفته است؟

  • کاری بسیار دشوار داشتیم تا توانستیم نسبت استان از ۱۶۳ درصد سال ۹۴ را به  123 درصد در پایان سال ۹۸ و  121 درصد ۳۰-۰۸ کاهش دهیم شرایط اقتصادی استان و بیکاری بی انتهای این استان باعث شده تا مشتریان، نیاز های مالی خود را با وام بیشتر جبران نمایند اما با همین اوصاف مدیریت روزانه و ماهانه مصارف طی سه سال اخیر بدون اینکه موجب نارضایتی مشتریان شود را دستور کار خود قرار دادیم و امید داریم این نسبت تا پایان سال نیز کاهش یابد و در بازه استاندارد خود قرار گیرد.

۶- اکنون نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات استان چند درصد است؟

  • این مدیریت ریسک ۴٫۰۷ را در سال ۹۰ تجربه کرده است که طی این سالها علاوه بر کنترل مطالبات این نسبت ، حرکتی نزولی داشته است به شکلی که در پایان سال ۹۸ ، ۱٫۲۶ بوده است و هم اکنون ۱٫۵ میباشد و ظرفیت این را داریم که ان­شالله به زیر ۱ برسیم مثل تجربه ۵۷/ سال ۹۲

۷- مهم‌ترین چالش‌های استان برای وصول مطالبات چه بوده و چه کارهایی برای غلبه بر آن انجام شده است؟

  • ضمن رعایت بهداشت اعتباری پرونده های تسهیلاتی ، برای کنترل مطالبات سعی داشته ایم ابتدا با مشتریان با احترام برخورد داشته باشیم که تا حدودی موفق بوده ایم اما  در رابطه به مهمترین چالش مطالبات باید گفت مهمترین چالش ما در استان رفتار مشتریان میباشد که مایل هستند بیش از توان اقتصادی خانواده تسهیلات دریافت نمایند که این مهمترین چالش شعب این مدیریت میباشد. تهدیدی که به نوعی برای درآمد ، فرصت محسوب میشود.

۸- تعداد تسهیلات پرداخت شده استان از آغاز سال تا کنون چقدر بوده؟ این تعداد چه تغییری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین پایان سال داشته است؟

  • ۱۴۶٫۰۷۴ فقره پرداخت تسهیلات که ۹٫۵ درصد رشد داشته ایم و نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته ۱۸٫۷ درصد شاهد رشد آن هستیم.

که البته در بررسی این آمار باید دقت کنیم امسال با این تعطیلات این رشد را شاهد بوده ایم که یقینا اگر این بیماری و تعطیلات  نبود میتوانستیم در  پرداخت تسهیلات که از افتخارات بانک ما است ، موفق تر عمل کنیم.

۹- مبلغ تسهیلات پرداخت شده استان از آغاز سال تا کنون چقدر بوده؟ این مقدار چه تغییری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین پایان سال گذشته داشته است؟

  • با پرداخت ۱۷٫۲۳۵ میلیارد ریال در سال ۹۹ نسبت به پایان سال ۲۲٫۶ درصد رشد و نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته ۴۶٫۸ درصد رشد را میتوانیم به شما اعلام کنیم .

۱۰- بیشترین تسهیلات پرداخت شده در استان مربوط به کدام طرح‌ها بوده است؟

  • در حال حاضر پرتفوی منابع بانک بیشتر به سمت تسهیلات امتیازی میباشد که مسلما این برتری در منابع در تسهیلات نیز خودش را نشان میدهد.

۱۱- عملکرد شاخص استان در طول ماه‌های گذشته مربوط به چه حوزه‌ای بوده است؟

  • عبور از کانال ۶٫۰۰۰ میلیاردی منابع، ضریب نفوذ تقریبا ۶۰ درصدی موبایل بانک برای مشتریان جدید در سال ۹۹، رتبه ۴ در فروش کالا کارت از ابتدا و تحقق هدف تعداد قرارداد های این طرح، اقدام برای تمدید قرارداد های دو شعبه استیجاری و اقدام برای تبدیل پایان کار ساختمان سرپرستی و شعب از حقیقی به حقوقی بعضی از مواردی هستند که میتوانیم از آن به عنوان عملکرد شاخص نام ببریم

در طرح همیاران مهر که طرحی نو و ابداعی از بانک میباشد از لحاظ پرداخت رتبه دوم کشوری هستیم یعنی تلاشمان این بوده سریع این تسهیلات به دست نیازمندان واقعی برسد.

۱۲- اهم اقدامات انجام شده در خصوص فعالیت‌های بازاریابی چه بوده است؟

  • سعی داشتیم همیشه حضور داشته باشیم ولو اینکه بهره ای نبریم، میتوان گفت سازمان، اداره یا نهادی نیست که حداقل یک جلسه را با آنها برگزار نکرده باشیم این جلسات جدای جلساتی ست که از مرکز برای عقد تفاهم نامه ها اقدام نموده اند.

اطلاعات مورد نیاز بازاریابی  از قبیل اداره، سازمان، صنف آدرس، تلفن و… هر آنچه که برای یک بازاریابی نیاز باشد را در اختیار شعب قرار دادیم.

بازاریابی را معطوف به منابع امتیازی نکردیم و همانطور که در اوایل عرض کردم تغییر پرتفوی منابع از مهمترین دستورات بازاریابی استان میباشد که در مذاکرات تمرکز بیشتری در طرح هایی که کمک به این تغییرات میکند، داشته­ایم.

۱۳- مهم‌ترین مشتریان حقوقی که استان در سال جاری موفق به جذب آن شده را نام ببرید.

  • مذاکره برای شارژ منابع دانشگاه علوم پزشکی، تعاونی مسکن دادگستری استان، فرمانداری، شهرداری ها که یکی را منعقد و دو تا شهرداری دیگه در دست اقدام داریم. آب و فاضلاب و شرکت آب نیز در دستور جذب قراردارد.

۱۴- برنامه‌های استان برای تحقق اهداف ترسیمی از سوی مدیریت ارشد بانک، در فرصت باقی مانده سال چیست؟

  • در شرایط کنونی و با توجه به تعطیلات همچنان جلسات بازاریابی، اقدام برای بهسازی شعب و پروانه های ساختمان شعب در حال انجام است امید داریم در طی مدت زمان باقیمانده بتوانیم فاصله ایجاد شده تا هدف را نیز جبران نماییم

۱۵- مهم‌ترین کارهای انجام شده در استان برای گسترش طرح‌های الویت‌دار بانک (همیاران مهر، کالاکارت و حمایت از کالای ایرانی) چه بوده است؟

  • برای تحقق فروش کالا کارت با توجه به شرایط آزاد سازی پول برای پذیرنده، متاسفانه نوسانات دلار بیشترین ضربه را در این حوزه به ما وارد نمود سعی کردیم نیاز های جامعه را به صورت پکیج تعریف کنیم و با توجه به این نیاز ها با پدیرنده ها وارد مذاکره شویم.

استان در طرح همیاران با حذب ۲۱٫۴۰۸ میلیون ریال دارای رتبه ۱۰ میباشد که این مبلغ ۳ درصد کل منابع طرح همیاران مهر میباشد

دو راهبرد برای طرح همیاران در نظر گرفته ایم: یک تبلیغات در رسانه ها دوم پرداخت این تسهیلات در راستای بازاریابی دهان به دهان. سعی مان بر این بوده و است که با پرداخت تسهیلات همیاران مهر( رتبه سوم در پرداخت) تبلیغات و نفوذ این طرح را افزایش دهیم

۱۶- فعالیت‌های انجام شده شعب در خصوص مشتری‌مداری، تکریم ارباب رجوع و رعایت اصول اخلاقی را بیان کنید.

  • خوشبختانه بانک مهر ایران ابزاری بسیار قوی و راهبردی به نام تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه دارد که این ابزار به خودی خود موجب جذب مشتریان زیادی خواهد شد اما این ابزار تقریبا رقبایی اکنون نیز دارد و ما علاوه بر  تسهیلات ارزان قیمت سعی کردیم وجه تمایزی دیگری برای خود تعریف کنیم در قالب حفظ و تکریم مشتری به این نحو که علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی مشتری مداری، بهترین و توانا ترین نیرو ها را در حوزه تسهیلات شعب استفاده میکنیم. نیروهایی که از توانایی شنیدن و گفتار حرفه ای برخوردار باشند چرا که اعتقاد داریم برای ارائه بهترین راه حل به مشتری باید به خوبی شنید و به خوبی توضیح داد که الحمدالله روسای شعب ما در این مورد نیز تصمیمات خوبی اخذ نموده اند

۱۷- موفق‌ترین شعبه استان را در حوزه‌های مختلف با ذکر آمار و ارقام مربوط به عملکرد، به‌ویژه درصد افزایش جذب منابع، نام ببرید.

  • غالب شعب ما خوب هستند برای این صحبتم دلیل دارم چرا که برنامه عملیاتی روزانه ما نشان میدهد شعب در حال رفع نواقصات خود هستند.

مشخصا اگر بخواهیم از شعبه ای نام ببریم از شعبه انقلاب خواهم گفت که در پایان آبان ماه ۳۹٫۲ درصد از هدف منابع را محقق ساخته و در دو ماه اخیر رتبه اول استان از این لحاظ بوده است.

۱۴ درصد بیش از مصارفش منابع جمع آوری نموده است

در کالا کارت رتبه خوبی دارد 

۱۸- عملکرد استان در حوزه تبدیل وضعیت شعب استان از استیجاری به ملکی چگونه بوده و برای چند شعبه تبدیل وضعیت انجام شده‌؟ این تغییرات چه اثری بر بهبود فعالیت‌های استان داشته است؟ چه برنامه‌ای برای ادامه تبدیل وضعیت شعب دارید؟

  • از ۱۰ ملک شامل ۹ شعبه و سرپرستی به جز ۳ شعبه سی سخت، انقلاب و چرام بقیه ملکی هستند .

از لحاظ جانمایی شعبه انقلاب ، فضا و  آدرس خوبی دارد.

در حال اخذ مجوز جهت بهسازی دو شعبه معلم و دانش آموز هستیم.

در استان سعی بر  این بوده و است در انجام هزینه با کمترین قیمت و بهترین کیفیت کارها انجام شود به طوریکه سال ۹۷ برای شعبه دهدشت تمامی ابزارهای مورد نیاز را پیش خرید کردیم و با قیمت تمام شده بسیار پایین تری در سال ۹۸ کار شعبه به اتمام رسید.

۱۹- آیا استان تجربه خاصی در حوزه تبلیغات دارد که بتواند مورد استفاده سایر استان‌ها قرار گیرد؟

  • در حوزه روابط عمومی و تبلیغات جز مدیریت های پیشرو هستیم. ارتباط بسیار خوبی را با رسانه های استان ایجاد نمودیم به شکلی که در پروژه افتتاح حساب از طریق موبایل بانک در اوایل سال و طرح کالا کارت این رسانه بیش از ۳۰ لینک خبری برای ما باز نشر داده اند. اعتقاد داریم فضای این روزها فضای مجازی باشد نه روزنامه های کاغذی، گرچه شخصا ارتباط با کاغذ را بهترین حالت میدانم اما رفتار جامعه امروزه به ما دستور میدهد که با تمام توان در فضای مجازی حضور داشته باشیم

۲۰- استان شما چه تجربه قابل بیانی در حوزه بازاریابی دارد که می‌تواند الگوی سایرین باشد؟

  • پیگیری و حضور برای سازمان ها، نهاد و…که به ظاهر کلمات ساده ای هستند اما در عمل کاری بسیار دشوار است. برای مشتریان حقیقی نیز تکریم و ایجاد ارتباط محترمانه با مشتری، مواردی هستند که ما در استان به صورت خاص مدنظر داریم

یکی از مواردی که به عنوان اولین استان در حال انجام آن هستیم رصد فضای مجازی استان میباشد به این شکل که افراد خیر و احتماعی که شماره کارت خود را در معرض عموم قرار میدهند را جذب کنیم که این موضوع به صورت غیر مستقیم بر اعتماد مشتریان به بانک کمک خواهد کرد که اتفاقا چند تجربه خوبی نیز داریم

۲۱- تجربه یا چالش خاصی که استان در سال جاری با آن مواجه بوده و نحوه فائق آمدن بر آن را توضیح دهید.

  • اعتقاد داریم دوستی و محیط شاداب نباید جلوی اجرای قوانین را بگیرد لذا سعی نمودیم در ایجاد این محیط تمام تلاش را داشته باشیم و باید گفت در استان ما ابراز عقاید از قبیل انتقاد، پیشنهاد و… به راحت ترین شکل ممکن صورت میگیرد و با افتخار اعلام میکنیم دیدگاه انتقادی در بانک ما به منزله تخریب نیست بلکه گره گشای مسیر پیش رو ست. که اتفاقا توانستیم در جلسات مان این موضوع را در نظر بگیریم و همکاران با خیالی آسوده به بیان نظرات شان همچون سالهای گذشته بپردازند.

۲۲- برنامه‌ریزی‌های استان در حوزه های مختلف از جمله جذب منابع، حفظ حد استاندارد نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات و… را شرح دهید.

  • همانطور که میدانید در جذب منابع بیشترین زحمات بر عهده همکاران صف ما بوده و ما نیز همیشه در کنار آنها هستیم. سعی داشتیم و داریم با تمامی ادارات استان و شهرستان جلسه بازاریابی برگزار کنیم و جذب معتمدین استان مسئله ی مهمی برای ماست ان شا الله بتوانیم در بحث خیرین امسال قدم بزرگی بر داریم.

در بحث مهم مطالبات غیر جاری علاوه بر ارتباط تلفنی محترمانه با مشتریان که الحمدالله پاسخگوی ما بودند، برای بعضی پرونده های مطالباتی که نیاز به پیگیری در سطح بالاتری داشت با همکاری شورای حل اختلاف کار را به نتیجه رساندیم البته باید عرض کنم حتی در پیگیری های شورای حل اختلاف اگر مشتری نیز اقدام به پرداخت تسهیلات مینمود باز همکاری میکردیم چون دیدگاه راهبردی ما دیدگاه کمک به مشتری با کمترین هزینه است نه تحمیل هزینه اضافی بر گرده ی آنها.

۲۳- برای بهبود عملکرد بانک چه پیشنهاداتی به مدیریت ارشد بانک دارید؟

  • رسیدن به اهداف همیشه استراتژی خاص خودش را میطلبد ما به عنوان صفِ ستادمرکزی باید از این استراتژی ها مطلع باشیم که بدانیم کجای برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بانک قرار داریم.

اطلاع از این جایگاه یقینا به ما کمک میکند که بهتر خود را ارزیابی کنیم و این ارزیابی خود موجب ارائه پیشنهادات خوبی میشود. مثلا در یک برنامه مدت یعنی تغییر پرتفوی منابع الان دو سال است که به صورت ویژه این مورد را رصد میکنم و تقریبا با پیش بینی در سال ۹۷ فاصله ای نداریم که حتی میتوانیم از آن به عنوان پیش گویی نام ببریم.

تشکیل تیم ارزیاب استراتژی و محتوی سازی که در طرح ها و تصمیمات کلان راهبر استان ها باشند.

۲۴- عملکرد استان را با ذکر آمار در حوزه بانکداری نوین و به‌طور مشخص ابزارهای همراه بانک، اینترنت بانک، افتتاح حساب و تسهیلات آنلاین و… توضیح دهید. زمینه توفیق یا عدم توفیق خود در این رابطه را بیان کنید.

  • در اینترنت بانک ۳ درصد، موبایل بانک ۱۸ درصد،  تسهیلات آنلاین ۲۴ درصد و افتتاح حساب آنلاین ۹۰ درصد تحقق هدف داشته ایم.

نکته ای که باید اینجا یاد آوری کنیم میزان تحقق افتتاح آنلاین ما است که این درصد به ما نشان میدهد این مشتریان جدید جذب شده در آینده از خدمات الکترونیک ما بیشتر بهره خواهند برد.

یعنی از تعداد مشتریان جدید ۶۵ درصد موبایل بانک را نصب نموده اند که این خود نوید بخش آینده خوب این ابزار ماست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

css.php