تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۲۱ ق.ظ
راه و رسم مهربانی را یاد بگیریم/ روی پای تر باران به بلندای محبت برویم
راه و رسم مهربانی را یاد بگیریم/ روی پای تر باران به بلندای محبت برویم مهربانی یک احساس تمام عیار و پاک قلبی ست برای خود و دیگران!

به گزارش سلام دنا، اگر ذهن شما از سرزنش و تنفر از خود پر باشد، پس دوست داشتن خودتان یا هر شخص دیگری کار بسیار سخت و دشواریست.

با تمرین مهربانی و عشق ممکن است نسبت به خود و دیگران به شیوه بهتری رفتار کنید پس در ابتدای هر رفتاری باید صبر و تحمل را بیاموزید.

بسیاری از ما نسبت به احساس شادی توجه زیادی نمی کنیم و بیشتر به اشتباهات و نکات منفی توجه داریم و این موضوع اصلا مسئله غیر عادی برای ایجاد مشکل در روابط و بروز سختی ها در عمل و عکس العمل ها نیست.

یاد بگیرید با خود دوست باشید

اگر احساس بدی نسبت به خود داشته باشید، احساس ارزش و اهمیت خودتان نزد خودتان کم می شود و گفت و گوی دوستانه با خود تبدیل به یک گفتگوی غیر دوستانه می شود.

ممکن است تا به حال فکر کرده باشید که در حد ممکن و آن طور که باید و شاید خوب نیستید، به اهدافتان نرسیده اید و یا حتی به آرزو های خود دست نیافتید.

این صداهای منفی در سر شما، ممکن است به این شکل باشند، من احمق و بی کفایت هستم، زشت و چاق هستم. هر کسی هر چیزی که خواست به دست آورد به غیر از من، چرا من ای طوری هستم؟ اصلا خودم را نمی بخشم، من مقصر هستم!

می توانید نامهربانی را ازاین کلمات و واژه ها بشنوید؟

این کلمات همان کلماتی هستند که هرگز شما نباید به کسی که دوستش دارید و عاشقش هستید بگویید.

تصور کنید وقتی شما به خودتان، حتی یک بخش از بدن خود که اصلا دوستش ندارید، با مهربانی و عشق نگاه کنید، چه اتفاقی می افتد؟ ممکن است تفاوت دو نگاه متمایز را متوجه شوید، نگاهی برای شما رنج می آورد و نگاهی شادی و دلگرمی را به همراه دارد.

گفت و گوهای منفی درونی را تغییر دهید، زمانی که خود را دوست داشته باشید، انتقاد شخصی و قضاوت شخصی از خود بسیار کم می شود.

وقتی گذشت و مهربانی و بخشش را نسبت به خود تمرین می کنید، متوجه خواهید شد که می توانید با شخص مخالف و نکته سنج درونی خود دوست باشید.

پتانسیل فوق العاده ی خود را برای شاد بودن کشف کنید

هرکسی دوست دارد شاد باشد. ممکن است شما هم ندانید که شادی از درون شما نشات می گیرد و ارزش و احترام شخصی نسبت به خود از درون سرچشمه می گیرد.

در سختی ها و نگرانی ها بارها و بارها به خودتان دلداری بدهید، سعی کنید توکل را اولویت اصلی کارهایتان قرار داده و فقط به لحظه های شاد و لذت بخش بعد از سختی فکر کنید.

در هر زمان و مکان لبخند بزنید و اجازه بدهید تک تک سلول های بدنتان آرام باشد. مطمئن باشید هیچ شادی و غمی  ماندگار نیست، پس ذهنتان را از نگرانی ها تهی کنید و از شادی های کوچک و بزرگ لذت ببرید.

یخ را ذوب کنید

هر زمان که تفکری منفی بر ذهنتان سایه افکند و خودتان را ناتوان در انجام کار با ارزشی تصور کردید، این تمرین را انجام دهید:

۱_ جای آرام و ساکتی بنشینید. اجازه دهید افکار پریشان و انرژی های شما مانند گرد و غبار بر روی زمین ساکن شوند، به هر نوع افکار دردناک و رنج آوری که توجه شما را به خود جلب می کند، دقت کنید. اجازه دهید این افکار همانند ابر در آسمان ذهنتان حرکت کنند.

۲_ شخصی که بسیار دوستش دارید را به خاطر بیاورید.

۳_ تصور کنید این شخص مقابل شما نشسته است و به شما لبخند می زند. احساس کنید او به شما عشق، محبت و مهربانی ابراز می کند و این احساسات همانند نوربه سمت شما تشعشع می یابد، دقیقا شبیه به اشعه خورشید.

۴_ اجازه بدهید قلبتان این نور را دریافت کند. اگر در قلبتان بسته بود دقیقا این مرزها را به عنوان لایه های نازک یخ تصور کنید که آب می شوند.

۵_ همانطور که عشق از این شخص به شما منتقل می شود احساس کنید قلب شما با عشق و سپاسگزاری لبریز شده و تمام این احساس وجودتان را پر می کند.

۶_ برای چند دقیقه کوتاه آرام نفس بکشید با تمرکز به دنیای اطراف خود، تمرین را تمام کنید و همین احساس را وارد دنیای بیرون کنید!

عاشق باشید

عشق به شما احساس رضایت درونی می دهد. عاشق خود بودن یعنی پذیرش تمام اتفاقات زندگی روزانه، چه خوب و چه بد!

با توجه و هوشیاری، شما می توانید احساس درونی خوب بودن نسبت به خود را بیدار کنید و با خود درونیتان دوست شوید. بعد، هرجا که دوست داشتید بروید و آن را هم با خود ببرید.

به خودتان جملات محبت آمیز بگویید، برای خودتان نامه های عاشقانه بنویسید، هر بار که خود را در آینه می نگرید، لبخند و حتی گاهی یک چشمک بزنید!

به خودتان هدیه بدهید

آخرین باری که شما هدیه گرفتید کی بود؟ چگونه یک هدیه ناگهانی و غیر منتظره قلب شما را متلاطم کرد؟

حقیقت این است که ما میتوانیم به خودمان هم هدیه بدهیم آن هم ازسر مهربانی و دوست داشتن!

و شاید بهترین هدیه برای هر خود درونی این جملات باشد:

  • من لبریز از مهربانی و عشقم
  • من قوی و سلامت هستم
  • من آرام و در آرامش هستم
  • من شاد هستم

قلبتان را پاک کنید

همه ما ممکن است توسط کسی ضربه و آسیب دیده باشیم، خیلی از ما این آسیب ها را برای سال ها با خود همراه داریم، بدون اینکه بدانیم ارزش خوب بودن چه قدر است.

آیا تا به حال فکر کرده اید همراه داشتن خشم، تنفر و عصبانیت، در واقع عاملی است که توانایی شما را به عنوان پتانسیل برای زندگی، در بهترین شرایط در لحظه اکنون محدود می کند؟

این احساس ها بخشی از قلب شما را که می تواند جایگاه عشق، عطوفت و مهربانی باشد، اشغال می کند، پس در چنین مواقعی ضرورت دارد که  آلزایمر خودآگاه داشته باشید و همه خاطرات منفی را در زباله دان ذهنتان دفن کنید.

ابراز مهربانی کنید

مهربانی، با گفتن (متشکرم) نسبت به افرادی که دوستشان دارید، ابراز می شود.

اینکه زمانی با گوش دل به حرف های شریک زندگیتان، والدین و یا حتی فرزندانتان گوش دهید، این هم یک هدیه است.

مطمئن باشید، استرس و اضطراب می تواند به راحتی در یک لحظه همه زندگیتان را در برگیرد و کارهایی از این قبیل، یک روز شما را شکل می دهد. از طرفی می توانید به افرادی که در زندگی شما واکنش منفی نشان می دهند هم، مهربانی نشان دهید.

این شخص شاید همکار شماست که نیازمند توجه شما یا دوستی است که در درون خودش فرو رفته و نیاز به توجه شما دارد.

اگر یاد بگیرید چه طور عشق خود را به جای قضاوت های نابجا، به دیگران ارزانی کنید، قدمی برای هماهنگی با دیگران برمی دارید، هم درون خودتان و هم در ارتباط با دیگران.

محبت و مهربانی یعنی اینکه به توانی ببخشی و بخشش را بیاموزی، برای همه آرزوهای خوب داشته باشی، قدردان محبت ها باشی، شادی هایت را تقسیم کنی و برای خود و دیگران مامن امنی باشید.

درهای قلبتان را به خوبی ها باز کنید تا قلبتان برای عشق به دیگران باز بماند.

انتهای پیام/

Share
آخرين اخبار
پر بحث ترين
css.php